پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1325
نویسنده : سروش زرگوش

آرژنین

آرژنین آمینواسیدی است که به راحتی به نیتریک اسید (NO) در بدن تبدیل می شود. NO در بسیاری از فرایندهای فیزیکی درگیر است اما جریان خون درون عضلات را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر مواد مغذی و اکسیژن می شود. آرژنین می تواند رشد سطح هورمون را نیز افزایش دهد.

دوز : ۳ -۵ گرم با معده ی خالی در صبح قبل از تمرینات و قبل از خواب.

کراتین

کراتین یک مکمل شبه آمینواسید است و انرژی فوری که برای انقباض عضلات قدرتی نیاز دارید را فرآهم می کند به خصوص موقعی که وزنه بلند می کنید. همچنین این مکمل باعث می شود عضلات شما آب بیشتری را نگه دارد و آنها را قوی تر و پرتر سازد که در نهایت موجب رشد بیشتر می شود.

دوز مصرف : ۳ – ۵ گرم قبل و بعد از تمرین

HMB

یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان بتاهیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) می باشد. این مکمل متابولیت لوسین، ضروری ترین آمینواسید زنجیره شاخه ای (BCAA) می باشد. این مکمل از تجربه عضلات جلوگیری می کند و موجب رشد عضله می شود و به فرایند چربی سوزی در بدن کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد HMB در افزایش حجم عضله و قدرت در تازه کارها بسیار موثر است اما در بدنسازهای با تجربه کمتر موثر می باشد.

دوز مصرف : ۱ – ۳ گرم همراه با غذا در صبح – قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب

پروتئین وی

اگر مکملی برای نیازهای هر بدنساز وجود داشته باشد، صرف نظر از سابقه بدنسازی فرد، آن پودر پروتئین وی است. قبل و بعد از تمرین مصرف می شود این پروتئین سریع الهضم، آمینو اسید مورد نیاز برای ساخت پروتئین عضله در اکثر مواقع برای رشد را فراهم می کند. وی منبع خوبی از لوسین BCAA ، ازولوسین و والین می باشد. لوسین محرک اصلی سنتز پروتئین است که فرایند عضله سازی را شروع می کند.

دوز مصرف : ۲۰ گرم قبل از تمرین و ۲۰ – ۴۰ گرم دیگر بعد از تمرین

گلوتامین

گلوتامین فراوان ترین آمینواسید موجود در بدن انسان است. نه تنها برای ریکاوری و رشد عضله بکار می رود بلکه مانع تولید مواد شیمیایی ناشی از خستگی است که در طول ورزش شدید تشکیل می شود. با به تاخیر انداختن خستگی شما می توانید تکرار تمرین بیشتری انجام دهید. به علاوه گلوتامین برای هضم نرمال وعملکرد سیستم ایمنی ضروری است. این مکمل مانع تجزیه عضلات شما توسط بدن برای سوخت می شود.

دوز مصرف : با ۲ – ۳ گرم شروع کنید و با پیشرفت تمرینات به آرامی تا ۵ گرم آن را افزایش دهید. در صبح و قبل از تمرینات و قبل از خواب مصرف شود.

مولتی ویتامین

در هر سطح تمرینی که هستید باید مولتی ویتامین مصرف کنید. این مکمل به خاطر جذابیت مصرف نمی شود بلکه برای عضله سازی میزان کافی ویتامین و مواد معدنی نیاز است تا عضلات کار خود را انجام دهند. حتی اگر یک رژیم سالم داشته باشید باز هم باید مولتی ویتامین مصرف کنید زیرا ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری از غذاها به خاطر فعالیت های کشاورزی مدرن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است به علاوه تمرین سخت ذخیره های مواد معدنی و ویتامین ها را خالی می کند. مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که حاوی طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و ۱۰۰ درصد ارزش روزانه (DV) این ویتامین ها را تامین می کند. ویتامین های B برای پروتئین و متابولیسم چرب مهم می باشند در حالیکه C و E رادیکال های آزاد را پاک می کنند و مانع آسیب های سلولی بدن و عضلات می شوند.

دوز مصرف : یک دوز با غذا بصورت دو بار در روز مصرف کنید.

یک مورد B کمپلکس را امتحان کنید که حاوی ۵۰ میلی گرم B6 و B1 و ۵۰ میلی گرم B12 می باشد. ۵۰۰ – ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C دو بار در روز و ۴۰۰ – ۸۰۰ IU ویتامین E یک بار در روز همراه با غذا مصرف کنید.

روغن ماهی

مکمل روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳، اسید اپنتانوئیک (EPA) و دکوساهگزائیک (DHA) است که خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد و مانع تجزیه عضلات می شود، به رشد عضلات کمک می کند و بازسازی بافت مفاصل و چربی سوزی را بالا می برد. خوردن ماهی چرب چند بار در هفته مثل سالمون ممکن است تمام امگا ۳ را که نیاز دارید را تامین کند، اما نگرانی های موجود در مورد جیوه و PCB (ترکیبی از مواد شیمیایی موجود در طبیعت) در ماهی باعث شده بسیاری از مردم مصرف ماهی خود را کاهش دهند. اما خبر خوبی که وجود دارد این است که دیگر اثری از جیوه و مواد شیمیایی در مکمل های روغن ماهی وجود ندارد.

دوز : هر روز ۶ – ۲ گرم در دو دوز تقسیم شده همراه با غذا

راهنمایی برای مصرف مکمل برای بار اول


:: برچسب‌ها: آموزش نحوه مصرف مکمل های بدنسازی برای بار اول در ورزش ,



بازدید : 5605
نویسنده : سروش زرگوش

تعداد داوران يک مسابقه رسمي کيوکوشين کاراته: 
1- سرداور (که ارشدترين نفر مي باشد.) 2- داور وسط (يک نفر)  3- داوران کنار (4 نفر)

وظايف سرداور در مسابقات:     
مهمترين آن دقت و نظارت بر قضاوت و عملکرد صحيح داور وسط و 4 داور کنار مسابقه مي باشد-  عدم اجازه دخالت به ديگران در زمان مشورت داوران-  هر زمان که سرداور تشخيص مي دهد مسابقه بايد قطع شود، ايستاده و دست راست خود را بلند مي کند. از جمله اين موارد. 1- ورود شخصيت هاي مهم به سالن مسابقه که بايد به احترام آن بازي نگه داشته شود. 2- ناراحتي يکي از بازيکنان حين بازي 3- ناراحتي يکي از داوران.-  وزن کشي در زمان مسابقه حذف شده است و وزن مسابقات قبلا در خواست مي شود و روز مسابقه در صورت نياز به وزن بازيکنان به جدول وزن ها مراجعه مي کنند.4- در صورتي که راي به نا حق به بازيکني داده شود.

وظايف داور وسط:
-  اداره مسابقه-  توجه به علائم و سوت داوران کنار-  توجه به دو مبارز از نظر هوشياري و غيره-  توجه به حواشي مسابقه-  تسلط کامل در اداره مسابقه تا آخر بازي-  قاطعيت در دادن آرا»-  ارائه راي با نصف راي داوران کنار+ يک راي خود -  احترام به داوران کنار-  احترام به مبارزين و اطمينان از داشتن لوازم ايمني بازيکنان مثل کاپ-  جمع بندي امتيازها و خطاها تا پايان راند مسابقه-  دادن اخطار به مبارز خطاکار با قاطعيت کامل-  دادن راي نهايي بدون توجه به سرداور- داور وسط بايد تمامي علائم اخباري را با نشان دادن آنها به طور معقول و اعلام آنها به زبان ژاپني انجام دهد (نشان دادن تکنيک ها بصورت سوري) و اداي اسم کامل تکنيک به زبان ژاپني

وظايف داوران کنار
مهمترين بخش و مسئوليت داوري به عهده داوران کنار که امر قضاوت را انجام مي دهد.-  در مسابقات کيو کوشين کاراته اعضاي کميته داوران و کميته تجديد نظر توانايي يکساني در قضاوت مسابقه دارند. اما نظر نهايي توسط کميته داوران ارائه مي گردد. زمان مسابقه براي بزرگسالان 3 دقيقه (غير از وقت اضافه) و براي خردسالان 2 دقيقه در نظر گرفته مي شود. در صورت تساوي طرفين، مسابقه با تصويبهيات داوران و سرداور در وقت اضافي ادامه مي يابد.

زمان مسابقه:
بسته به سطح و رده مسابقات، مسابقات کيوکوشين در رده بزرگسالان بصورت يک راندي 3 دقيقه، 2 دقيقه، 2 دقيقه انجام مي گيرد. بطوريکه اگر بازيکنان در راند اول (سه دقيقه) نتوانستند به يک امتياز کامل (ايپون) يا نيم امتياز (وازاري) در طول مسابقه دست يابند، مسابقه به راند دوم با نظر داوران کشيده مي شود و بازي در راند دوم ادامه مي يابد. باز اگر در اين راند نيز بازيکنان نتوانند امتياز مورد اشاره را کسب کنند، بازي به راند سوم 2 دقيقه کشيده مي شود.  
باز اگر در اين راند نيز بازيکنان نتوانند به امتياز مورد نظر دست پيدا کنند، نتيجه مسابقه با وزن کشي و انتخاب سبکترين بازيکن به عنوان برنده اعلام مي گردد. (ميزان اختلاف وزن بر حسب تصميم کميته برگزاري مسابقه با اعلام قبلي مشخص مي گردد.) در رده نوجوانان و جوانان و همچنين نونهالان ممکن است برحسب نظر کميته برگزاري مسابقه، زما ن مسابقه بصورت 2 دقيقه، يک دقيقه و يک دقيقه برگزار گردد. اگر در طول مسابقه هر يک از بازيکنان به يک امتياز کامل دست يابند (در هر کدام از راندهاي مسابقه که باشند) مسابقه بلافاصله توسط داور وسط متوقف مي گردد و با اعلام نظر داوران کنار برنده مشخص و مسابقه به اتمام مي رسد.  
اگر بازيکني در طول مسابقه با امتياز وازاري يا همان نيم امتياز دست پيدا کند، مسابقه تا پايان همان راند ادامه مي يابد و اگر بازيکن تا پايان آن راند مسابقه نيم امتياز خود را حفظ کرده باشد، با نظر داور وسط و داوران کنار به عنوان برنده اعلام مي گردد. اگر مبارزين در طول بازي هيچ امتيازي را نتوانند از همديگر کسب کنند و بازي به وزن کشي کشيده شود و از نظر وزن نيز با هم برابر باشند، پيروزي بوسيله تصميم داوران و سرداور و داور عالي مسابقه بر اساس تکنيک هاي مبارزه، روحيه و جنگندگي بازيکن، تعداد خطا ها و غيره در نظر گرفته شده و برنده اعلام مي گردد. اما داور عالي مسابقه، سرداور و کميته تجديد نظر ممکن است بعد از ملاحظه و در صورت لزوم مي توانند اعلام نمايند مبارزه يک راند ديگر نيز ادامه يابد.(لازم به توضيح مي باشد که در مسابقات بين المللي ممکن است قبل از برگزاري مسابقه کميته، مسابقه تاماشي واري (شکستن اجسام سخت) مثل چوب برگزار نمايند که در اين شرايط بعد از وزن کشي اگر وزن بازيکن مساوي باشد، بازيکني که بيشترين تخته را شکسته باشد برنده اعلام مي شود.

روش تعيين برنده  در مسابقات کيوکوشين کاراته:
  برنده مسابقه کسي اعلام مي شود که  : 1- يک امتياز کامل (ايپون) دريافت کند. 2- دو نيم امتياز (وازاري) که برابر با يک امتياز کامل (ايپون) دريافت کند. 3- حريفي که طرف مقابل آن براي مسابقه حاضر نشود. 4- به وسيله راي پرچم داوران (در زمان هانتي) برنده اعلام شود. 5- به حريفي که طرف مقابل آن ناشايست تشخيص داده شود يا توانايي لازم براي ادامه مسابقه نداشته باشد. امتياز برنده موقعي معتبر است که بر اساس قضاوت حداقل سه داور کنار علاوه بر داور وسط و يا دو داور کنار و يک داور وسط اعلام گردد. يعني راي اکثريت از 5 داور مسابقه.

امتياز کامل براي پيروزي (ايپون) : 
1- اجراي تکنيک مجاز و موثر که باعث افتادن حريف يا عدم توانايي آن براي ادامه مسابقه بيش از 3 ثانيه گردد، ايپون تعلق مي گيرد. داور وسط با کنترل راي داوران کنار و اعلام پيروزي بر اساس بيش از دو پرچم داوران کنار و نظر مثبت داور وسط اعلام مي گردد. 2- اجراي تکنيک هاي خطا شامل مشت (تسوکي)، ضربه با آرنج (هيجي اوچي) و غيره که با قدرت به ناحيه صورت و گردن و ساير مناطق ممنوعه بدن وارد گردد بطوريکه بازيکن قادر به ادامه مسابقه نباشد، طرف مقابل برنده اعلام مي شود. 3- اعلام دو نيم امتياز که برابر يک امتياز کامل محسوب مي شود، فرد برنده اعلام مي شود.

نيم امتياز (وازاري):
1- اجراي گروه تکنيک هاي مجاز و موثر بر روي حريف به طوري که حريف تعادل خود را از دست داده اما به زمين نيفتد و يا زمين افتادن آن کمتر از 3 ثانيه طول بکشد و يا در مقابل ضربه حريف عکس العمل ناشي از ضعف از خود نشان دهد، امتياز وازاري به آن تعلق مي گيرد.
2- وقتي که يکي از حريفها بوسيله تکنيکي که شامل درو کردن پا (آشي باراي) بيفتد و با اجرا و جمع کردن مشت به پايين (گدان تسوکي) بدون برخورد مشت به حريف، بصورت پشت سرهم (کامبنيشن) اجرا شود امتياز وازاري به آن تعلق مي گيرد که در اصل زمان و ساير ملاکها (اجراي تکنيک با کنترل کامل و تعادل خوب و سرعت و کيمه لازم) دخالت دارد.  

اعلام پيروزي بوسيله تصميم داوران
اگر هيچکدام از بازيکنان نتوانند يک امتياز کامل را در طول مسابقه کسب نمايند، پيروزي بوسيله تصميم داوران اعلام مي گردد. تصميم داوران موقعي معتبر است که بر اساس قضاوت حداقل سه داور کنار علاوه بر داور وسط و يا دو داور کنار و يک داور وسط اعلام گردد.

اعلام خطا يا اخطار (چويي يا جن تن):
 1-در حالت اخطار يا خطا داور وسط بايد بازيکنان را از هم جدا نموده و از کارکردن آنها جلوگيري مي نمايد.
2- هنگامي که داوران کنار به رقابت کننده ها نزديکتر باشند، ممکن است يکي از داوران کنار درخواست نگه داشتن مسابقه را نمايد، اگر اين درخواست توسط بيش از دو داور تاييد شود داور وسط بايد آن را تصديق نمايد.
3- در تصميم گيري در مورد خطا، ضروري است که تعداد 3 نفر يا بيشتر از داوران (داوران کنار و وسط) آن را تاييد نمايند. ليکن شرايطي پيش مي آيد که ممکن است فقط نظر داور وسط به علت نزديکي بيشتر به بازيکنان مورد قبول واقع گردد.
4- در هنگام مسابقه، اگر خطا بصورت عمدي و جدي صورت نگيرد، بازيکن يک اخطار (چويي) مي گيرد، دو خطاي چويي برابر يک " جن تن " در نظر گرفته مي شود.
5- در مواقع انجام خطاي عمدي، نظر بد داشتن در طول مسابقه يا گردش دائمي بصورت فرار از مبارزه به دور محوطه تاتمي، بازيکن خطا کار يک خطاي " جن تن " مي گيرد.  
داوري-  عدم صحبت با سوت در داوري-  حفظ شئونات خود و داوران کنار-  محدوديت در زدن سوت و استفاده از پرچم در حد استاندارد خود (حد اکثر 5 تا 6 شماره سوت و پرچم زده شود)-  اعتقاد به راي خود و پافشاي به آن-  گيج نبودن و سريع راي دادن (هنگام راي و يا پرچم دادن خود را گم نکند و دست به دست ننمايد)-  نگاه نکردن به ديگر داوران در هنگام راي دادن-  مزمزه نکردن پرچم (شک کردن در دادن پرچم در آخر بازي)-  حتي المقدور کمتر از راي ميزو استفاده کند.

وظايف داوران در بعد از پايان هر دوره:
1- کليه داوران در روز مسابقه حدالمقدور با سايرين قطع رابطه کنند.(خارج از محل مسابقه نباشند.)
2- کليه داوران در زمان استراحت نبايد جايگاه خود را ترک نمايند.
3- داوران تا پايان مسابقه نبايد لباس خود را تعويض نمايند.
4- داوران و يا سرداور نبايد جايگاه خود را با ديگران عوض کند.
5- داوران نبايد مسئوليت کسي ديگر را به عهده بگيرد.
6- داوران نبايد بعد از داوري با ديگران کنفرانس بگزارند.
7- داوران در روز مسابقه نبايد جلو تماشاگران راه بروند.
8- داور در حين قضاوت نبايد خيلي تحرک اضافي داشته باشد.(داور وسط)
9- چنانچه داور مرتکب اشتباه شود، نبايد خودزني کند (نبايد اصلاح راي را با احساس و غيره نشان دهد.)  

امتيازها در سبک هاي آزاد کاراته:
1- با راي داوران (نصف + يک) 2- نيم امتياز يا ناک دان (وازاري) 3- امتياز کامل (ايپون) يا 2 وازاري 4- از طريق وزن کشي در آخر مسابقه 5- تاماشي واري (تعداد چوب شکسته بيشتر) 6- ساي چو (مسابقه نهايي که بعد از مساوي وزنها و تعداد تخته هاي شکته يک زمان وقت اضافي ديگر درنظر گرفته مي شود.) 7- هانسوکو شيکاک (اخراج از بازي به دليل ناشايست تشخيص داده شدن) ترتيب خطاها در سبک هاي آزاد: 1- چويي ايچ (اولين اخطار) 2- چويي ني (دومين اخطار) برابر " جن تن ايچ " 3- جن تن ايچ: اولين خطا 4- جن تن ني: دومين خطا (برابر شيکاک) 5- شيکاک: ناشايست تشخيص دادن بازيکن بازنده:  
1-غيبت از بازي 2- آسيب زدن به خود در حين بازي 3- تظاهر به خوردن ضربه خطرناک 4- زدن ضربه حادثه ساز به حريف 5- گرفتن 4 خطاي چويي 6- عدم توجه به فرامين داوري 7- انجام اعمالي که از نظر داوري غير مجاز است (گاز گرفتن، پرتاب يک چيز،...) 8- ناديده گرفتن اخلاق (فحاشي، ترک تاتمي...)

اعمالي که براي داوران ممنوع است:
1- داور به اموراتي که به غير از داوري است دخالت کند. 2- دخالت در جا و مکان خود دخالت کند. 3- ترک بدون مجوز محل داوري 4- تماس با داور کوچ يا داوران 5- داور نبايد در زمان صرف غذا از فضاي داوري خارج شود. 6- نبايد ديگران را تهديد کند 7- عدم استفاده از زيورآلات يا کفش و غيره 8- بي تفاوتي در قضاوتها نداشته باشد و از داوري تجربه کسب کند.

تظاهر کردن:
 يعني عملي روي فرد انجام نشده ولي اظهار مي کند که فعل يا عملي روي او انجام شده. مثال: تظاهر به ضربه خوردن (فرد بدون اينکه ضربه اي به او اصابت کرده باشد خود را به زمين مي اندازد) يا تظاهر به فحاشي ديگران، تظاهر به انجام کار بيشتر در آخر بازي در حالي که در طول باز کار آنچناني انجام نداده است.

تمارض:
 فرد يک جاي خود را گرفته و اظهار مي کند که آسيب ديده است ولي داور علائم آن را نمي بيند و پزشک نيز تاييد نمي کند (ممکن است در حين بازي يک ضربه کوچکي نيز خورد باشد ولي آسيب آنچناني که فرد عکس العمل نشان مي دهد وارد نشده است.)
در اين حالت ابتدا به فرد چويي داده مي شود و اگر ادامه داده شود ممکن است راي شيکاک نيز داده شود.-  داور کنار در زماني که مي خواهد داور وسط را فراخواند، با يک بار سوت زدن يکي از پرچم ها را بصورت عمود در وسط پرچم ديگر نگه مي دارد.
-  پاره شدن لباس بازيکن به طوري که اندام آن نمايان باشد،-  پاره شدن لباس داور وسط-  فحاشي يا تحديد فردي از بيرون تاتمي-  اتفاق غير پيش بيني شده براي خودش، از مواردي است که داور کنار مي تواند داور وسط را احظار کند.